Ihan ensimmäiseksi munkin pitää näyttää neulatyynyni (tämänhän alkuun laittoi villapallo)

541961.jpg
Tämän olen tehnyt 12 vuotta sitten kun olin ammattikoulussa pukuompelija/kaavanleikkaajaksi opiskelemassa. Tuo on sellainen ns. ompelijan neulatyyny eli on kätevä heittää käteen ja tarpeeksi paksu. Kylläkin jos ope näkisi niin kauhistuisi, nythän siinä on "väärät" nuppineulat, oikeastihan ompelijat käyttävät niitä ohuita nuppineuloja joissa ei ole muovipäitä.
No eipä silti, tuli opiskeltua ko. linjaa tasan vuosi ja sitten lopetinkin koulun kesken. Mutta onhan tuosta ollut sen verran hyötyä että ompelin mm. siskolleni hääpuvun, sisko piirsi millaisen haluaisi ja minä tein kaavat siihen ja ompelin.

Äitienpäivä lähestyy ja kerrankin mun äiskä tulee äitienpäiväksi tänne. Kotoisin olen siis Muoniosta, elikkäs aika kaukaa. Äiti ja isä asuvat siellä yhä, joten aika harvinaista herkkua että saamme äidin tänne juhlapäivänä.  No, minä sitten ajattelin että vihdoin ja viimein tekisin hänelle sen haluamansa lahjan, eli hän on usein pyytänyt neuletakkia. Päädyin tähän pitsijakku-malliin ja olen tehnyt nyt yli yhden mallikerran...

541965.jpg
Jep jee. Kaikki jotka äänestää:purkuun!, käsi ylös nyt! *nostaa molemmat käpälät pystyyn*

Ei toi oikein niinku näytä oikealta... Huomasin muuten tuota Tennessee-toppia tehdessäni että minulla on pitsineuleissa tosi löysä käsiala, vaikka mulla on muuten tiukka käsiala. Ihmettelen vaan miten se voi olla mahdollista :O

Jep, pitänee suosiolla etsiä joku sellainen malli jossa ei ole pitsineuletta. Pari hyvää vaíhtoehtoa olisi jo. Ajattelin vaihtaa langaksi 7-veikan (pääsen siitäkin langasta sitten eroon) mutta mulla on vain jättiraitaa ja pitää katsoa miten jättiraita sopii malliin.

Sanni ja Liinu ovatkin saaneet jo arvontapalkinnot, eli posti on kulkenut nopeasti. Toivottavasti saatte palkinnoista jotain kivaa aikaiseksi :)