Tänään minulta kysyttiin, onko minulla vielä neulemojo menossa. Kyllähän minulla on.

ski bunny ski

Malli: Ski, Bunny, Ski
Lanka: Hjertegarn Lima 70g
Puikot: 5mm

Olen aikaisemminkin neulonut ko. mallin, mutta lasten koossa.
Hjertegarnin Lima oli vähän kovaa neulottavaa eikä palmikot tulleet niin pehmeästi kuin halusin, mutta saaja oli tyytyväinen.
Tupsun teko kangerteli, se vei varmasti eniten aikaa koko hommassa.
Ei vaan muista miten tehdään kätevimmin. Ja tupsukonetta harkitsisin mutta joku mainitsi senkin olevan vaikeaa.
Täydelliset tupsut eivät tule helposti ;)

Armysukat

Malli: Perinteinen "army-malli", koko 45
Lanka: Retu sukkalanka n. 120g
Puikot: 3,0mm ja 3,5mm

Retu sukkalankaan minulla on ristiriitainen suhde.
Tiedän langan kestävän tosi hyvin, mutta plääh, on se vaan kamalaa tikuteltavaa. Niin rouheata. Hyvä ettei tullut tikkuja sormiin. Tai siltä se ainakin tuntui.
Näihin tuli tosi lyhyt varsi joten nämä sukat olivat valmiit ennenkuin ne oikeastaan edes alkoivatkaan (siis ajateltuna että olen viimeaikoina neulonut polvisukkia).
No peltiähän tästä tuli niinkuin saaja halusi, täsmälleen samanlaiset kuin edelliset.
Niin ja edullistahan tämä lanka on ollut. Aikoinani ostin Menita Outletista. Maksoin euron per vyyhti.

Regenbogen Zopf 2

Malli: Regenbogen Zopf koko 39
Lanka: Araucania Ranco Multy 70g
Puikot: 3mm

Tykkäsin tosi paljon mallista ja suosittelen vierailemaan linkin takana Sonjan blogissa, siellä löytyy paljon hyviä sukkamalleja.
Suurimmassa osassa on summittaiset ohjeet englanniksi myös (kaaviot) ja niillä kyllä pärjää.
Itse asiassa rakastuin tähän lankaankin. Onneksi minulla on pari vyyhtiä vielä kotona.
Meinasin tätä ostaa Priimasta Tampereen messuilta, mutta järki voitti. Värit oli kyllä ihania, mutta eiköhän niitä saa sitten kun ja jos nuo edelliset loppuvat.

Regenbogen Zopf

Näistä toinen valmistui linja-autossa Tampereelle.

Kokkailtukin olisi ja niistä on pari postausta odottamassa, kunhan vaan ehtisi ne tänne laittaa....
Ja juu, lankaostokset.... Pakkohan nekin on tunnustaa tänne jossain vaiheessa....
Mutta ehkä mä odottelen hieman vielä ;)