Ylitöiden hyvä puoli on siinä että voi vähän enemmän shoppailla, ja nykyäänhän voi shoppailla ihan kotonakin, ilman että tarvitsee mihinkään mennä. Kätevää(kö?).

734913.jpg
Joko arvaat????

734914.jpg
Kyllä, nypläystyyny!!

Blogini saattaa siis hyvinkin saada uuden aluevaltauksen kohta.
Olen jo pitkään haaveillut nypläystaidon oppimisesta, oikeastaan siitä saakka kun sitä joskus kerran pääsin kokeilemaan.
Ystäväni anoppi joka on ahkera käsityöihminen, myi vähän käsityötarvikkeitaan ja kuulin että nypläyspaketti olisi myytävänä. Minä tietysti heti varasin sen.
Hinta oli todella huokea verrattuna uuden hintaan, ja mihinkäs nämä käytössä menevät?? Tämä oli ainakin todella hyvässä kunnossa. Nypylöitäkin tuli kauppaan yli 100 kappaletta!
Kaunis kiitos siis Mänttään!
Yhden nypläyskirjan ostin ja neljä kirjaa on varauksessa kirjastossa.
Menen Haminaan kurssille jos vaan järjestävät nypläyskurssin tänä syksynä.

Olen myös vähän lankoja ostanut..
Siis aika vähän... Nooo. Siis jonkin verran.
Mutta kaikki olen saanut alennuksesta tai todella huokeaan hintaan.

734920.jpg
Topperi suostui myymään Korialta ostamansa Novitan Bambun pussilankaa. Sitä on yhteensä 400g.
Hinta: Todella huokea. Kiitos Topperille.
Tiistaina käväisin ennen neuletapaamista paikallisessa lankakaupassa jota paikalliset kutsuvat nappikaupaksi. Sieltä lähti mukaan 300g vyötteetöntä 100% villalankaa.
Hinta: 1,5e/100g
Ei paha hinta ollenkaan!

Novitaklubista luin että CM:ssa on alennuksessa lankoja, ja kun listassa oli Novitan Bambu, ampaisin tuohon paikalliseen cittariin. Tämä cittarihan on pitänyt jo aika kauan lankoja alennuksessa, mutta Bambua ei jostain syystä ollut aikaisemmin alennettuna.

734916.jpg
Ja kyllä, bambua oli alennuksessa!
Hinta: 2,65e/50g. Mukaan lähti 15 kerää eli 750 grammaa.
Ja säästin normaalihintaan verrattuna 17.10 euroa.

Siinä lankahyllyn edessä seisoessani mietin ostaisinko jotain muutakin...
Palmaa.. Ei, se hiostaa.
Samos.. Ei, siinä on nyt aika huonot värit.
Malibua mulla on jo...
Hmmm. Tennessee. Wau.
Katos vaan, tässähän on tänä kesänä aika kivat värit! Miksen mä aikaisemmin oo huomannu näitä.
No nythän ne on tarjouksessa!

734926.jpg
Mukaan lähti siis tuota ihanaa kirkkaantummanpunaista ja khakinvihreää Tennesseetä, molempia 6 kerää.
Hinta: 3.14e/100g
En muista normaalihintaa mutta Novitan normaalihinta on 3,70e/100g.
Joten tässä ei tullut ihan kauheata säästöä, kuitenkin 6,84e säästin.
Ja Tennessee on mielestäni parhaimpia Novitan lankoja, toinen erittäin hyvä lanka on Florica mutta sille ei enää valitettavasti tehdä ohjeita. Floricaa saa yleensä edullisesti Korialta.

Siis mä olen säästänyt ihan hirveesti parin viikon aikana!!!

Näin. Tuulaa lainatakseni: Mistä sitä aikaa saa ostettua???

Ja sitten mä tilasin kolme kirjaa Adlibriksestä. Mutta ne mä tilasin syntymäpäivälahjakseni (toivottavasti tulevat ennen niitä).

Psst: Mun Ainot on vielä uutta kotia vaille. Ainoa ei ollut enää tämän talven lankakartassa.
Ja myös puseronauhaongelma on vieläkin. Tarvitsisin 250 cm. Jos sinulla on mahdollisuus ostaa tuota nauhaa, laita meiliä arjanneuleet @ hotmail piste com Maksan tietysti kulut myös.
Modan lehdessä luki että lanka- ja nauhatiedustelut Coatsilta. Ja sehän sijaitsee Keravalla.

Nyt onkin kiva sadepäivä joten taidan käpertyä sohvalle neulomaan :)